2014_03_14
Matúš všechny přivtal a seznámil členy parlamentu s dnešním programem. Kuba pak vysvětlil úvodní hru a tu jsme si na chodbě zahráli. Byla to honička, při které postupně přibývalo "bab", dokud jsme společnými silami nedohonili a nechytili i posledního.
Paní učitelky nás pak vyzvaly k přesunu na chodbu, respektive na schody, kde visí naše analýza stavu školy. Naším úkolem bylo prostudovat slabé stránky v jednotlivých oblastech a vybrat za sebe tři nejproblematičtější body, které by rád zlepšil. Po návratu do třídy jsme své návrhy četli a přidělovali jim čárky, abychom zjistili, co "pálí" většinu z nás. Nejvíce chceme řešit špatné třídění odpadů ve třídách, nedostatečnou kontrolu spotřeby vody a nezhasínání na wc.
Než jsme se pustili do tvorby plánu, představily nám paní učitelky nové koše na bioodpad, které pro nás získal ekotym druhého stupně, do každé třídy a pak páni učitelé Vrtiška a Kubelík přinesli a ukázali nový vermikompostér pro 1. stupeň.
Pak už nás čekaly úkoly spojené s tvorbou plánu. Nejdříve jsme přiřazovali k sobě dvojice kartiček s názvy částí plánu a jejich významem a pak se jednotlivé fáze snažili seřadit podle logické posloupnosti. To nám sice dalo trochu zabrat, ale zvládli jsme to. Dalším krokem byla hra "na prudiče". Snažili jsme se vymyslet, co by mohlo bránit tomu, abychom ve třídách opravdu dobře třídili. Šlo nám to nad očekávání dobře. Vznikly dvě hlavní skupiny problémů - netřídíme, protože nevíme, proč je to potřeba, a netřídíme správně, protože nevíme jak. A proto jsme se rozdělili na dvě skupiny a každá přemýšlela nad způsoby, jak tyto dva problémy překonat.