Zápis z 2. schůzky 1. listopadu 2013
3. 11. 2013
Naplánovaný program:
1. kontrola úkolů z minulé schůzky
2. volba rolí v parlamentu
3. seznámení s analýzou
Účast:
2. A - Míša Vítková, Bruno Niubó
2. B - Andulka Stránská, Honzík Vlnas
3. tř. - Anička Kovaříková, Kuba Vrtiška, Matúš Púll
4. A - Filip Mátl, Viki Mertová
4. B - Kuba Stránský, Adélka Bártová, Majda Geletová
5. tř. - Kačka Vrtišková, David Bouška
Učitelé: Katka Vrtišková, Markéta Pézlová
Omluveni – Kačka Slavíčková 2. B
Průběh:
1. Nejprve se nás paní učitelky zeptaly, zda jsme vyřídili důležité informace. Všichni oznámili, že to vyřídili. Poté jsme se domluvili, že konec sběru kaštanů a žaludů bude ukončen 15. 11. 2013. Také jsme si řekli, jakou roli bychom v našem ekoparlamentu chtěli zastupovat. Protože se na některé role hlásilo více dětí, tak jsme museli hlasovat o to, kdo tuto roli bude zastupovat.
A abychom vybrali správného předsedu, tak se nám museli představit se svými schopnostmi.
Dostali minutu na to, aby každý řekl, proč si myslí, že máme zvolit zrovna jeho. Nakonec to vyhrál Matúš se 7 hlasy.
Potom jsme si říkali různé návrhy od spolužáků (co by se mělo zlepšit).
Byli to tyto návrhy na zlepšení:
- aby se při vedrech dávala šťáva a při mrazech čaj
- aby se trávila velká přestávka na hřišti
- aby se nemohla zamlouvat první místa při odchodu na obědy, aby si tedy každý stoupl podle své rychlosti
- aby byly na školní zahradě prolejzačky, aby se tam dalo chodit na velkou přestávku, a nebo s družinou
- aby bylo na pánských záchodech sucho
- oceněné návrhy od vysoké zemědělské školy
- aby se neplýtvalo světly
- aby se lépe větralo
- aby se třídilo
- aby probíhalo vyučování i venku
- aby nebyl nepořádek na cestě mezi školou a jídelnou (slupky od ovoce, kelímky od jogurtů)
- aby byl zrušen automat na chodbě (rozlitá čokoláda, vlastní lahvičky s pitím a plýtvání kelímky a penězi)
2. Navštívil nás ekotým 2. stupně a představil nám svoje role, co se tam děje a poprosil nás o spolupráci. Poté jsme představili i my naše role.
3. Díky interaktivní tabuli jsme se seznámili s druhým krokem, kterým je analýza, a paní učitelka nám představila hru, která se týká analýzy. Abychom pochopili, co to ta analýza vlastně je, tak jsme se koukli na část videa. V tom videu byly 2 rodiny, ke kterým přišli (vždycky k jedné přišli dva pánové) a zjišťovali jejich domácí spotřebu. Všichni se dívali pozorně, protože potom byli schopni odpovědět na otázky paní učitelek.
4. Úkoly:
Na 15. 11. 2013:
Každá třída má vymyslet k dané části otázky. Jsou pro školní analýzu.
2. A – Otázky týkající se dopravy
2. B – Otázky týkající se šetrného spotřebitele
3. tř. – Otázky týkající se vody
4. A – Otázky týkající se energie
4. B – Otázky týkající se odpadů
5. tř. – Otázky týkající se prostředí
Na 29. 11. 2013:
Matúš přijde za paní učitelkami, aby se spolu domluvili na programu další schůzky.
Na příští schůzku:
- ti, co ještě nedali svou fotku, ji přinesou, aby mohli dostat průkazku
- Kuba V. vymýšlí hru na začátek schůzky
- Bruno a Honzík vymýšlí hru na konec schůzky
Zapsala: Kačka Vrtišková, 5. třída