Zápis z 1. schůzky 4. října 2013
Naplánovaný program
1. představení zástupců a průběh voleb v jednotlivých třídách
2. hra "Oči - pusa - ruce"
3. představení stránek ekoparlamentu a ekopříručky
4. tvorba pravidel schůzek a co s sebou
5. úkoly
Účast
2.A - Míša Vítková, Valča Gruntová, Bruno Niubó
2.B - Kačka Slavíčková, Andulka Stránská
3. tř. - Anička Kovaříková, Kuba Vrtiška, Matúš Púll
4.A - Filip Mátl, Viki Mertová
4.B - Kuba Stránský, Adélka Bártová, Verča Špitálská (náhradník)
5. tř. - Kačka Vrtišková, David Bouška
Učitelé - Markéta Pézlová, Katka Vrtišková
Průběh
1. Zástupci jednotlivých tříd se postupně představili, popsali průběh voleb ve svých třídách a pověděli ostatním, co je na dnešní soutěžní stezce ke svátku zvířat, kterou pro ně připravili deváťáci, nejvíc bavilo. Pozitivní bylo, že kromě páťáků bylo ve všech třídách daleko více zájemců o práci v ekoparlamentu, než kolik jich mohlo být zvoleno, a že v nich proběhly regulérní volby. U páťáků o práci velký zájem nebyl, mohou být tedy rádi, že se našli alespoň dva zástupci, kteří za ně budou "kopat".
2. Zahráli jsme si úvodní hru, při které jsme poznali, že bez spolupráce to na ekoparlamentu nepůjde, a při které jsme se trošku víc poznali. Abychom pochopili pravidla, předvedly nám ji nejdřív paní učitelky s Kačkou, které dohromady tvořily jednu. Jedna z nich představovala "oči", druhá "pusu" a Kačku zaúkolovaly "rukama". Na chodbu Valča postavila jednoduchou stavbu z krychlí. "Oči" ji viděly, ale nemohly mluvit. "Pusa" ji neviděla, ale mohla mluvit. "Ruce" měly navíc zavázané oči, ale měly stavbu postavit.
Po předvedení jsme se do toho pustili i my. Před každého z nás paní učitelky položily jednu barevnou kostku, my jsme se podle barev seskupili do trojic a domluvili se na rolích. Tedy kdo bude představovat kterou část těla. A pak už jsme se snažili postavit pokud možno stejnou stavbu, jakou paní učitelky připravily na chodbě. Po dohrání jsme sdíleli své pocity.
3. Na interaktivní tabuli nám paní učitelky ukázali, jak se dostaneme na stránky ekoparlamentu a co všechno na nich najdeme. Poté jsme si představili stránky www.ekoprirucka.cz, které nám pomohou při práci na obhajobě titulu Ekoškola. Kousek jsme si je i prošli, abychom viděli, jak vypadají. Zkoušeli jsme si také sami sobě navzájem vysvětlit, co to vlastně ta Ekoškola je.
4. Protože jsme začali později a už nám nezbývalo moc času, pověděli jsme si úkoly, které máme na pondělí (prezentace práce ve třídách) a na příště:
- sledovat stránky ekoparlamentu
- seznámit třídy se sběrem kaštanů a žaludů (výtěžek jde na školou adoptovaného Keňského chlapce Petera Chege)
- seznámit třídy se sběrem vypsaných per Tornádo (na každém patře bude umístěna krabička na odkládání per, která jsou jen na jedno použití)
- seznámit třídy se stránkami Ekopříručky a projít si je, abychom mohli příště pokračovat v práci
- rozmyslet si, jakou roli bychom chtěli v ekoparlamentu zastávat
- přinést si na příští schůzku průkazovou fotku
Zapsala Katka Vrtišková